2010. november 3., szerda

Második bejegyzés 20:46

Ismét beesteledett,jól telt,és jól eltelt a napom,na ma tényleg sikerült végigdolgoznom a kiszabott időt,látszik is a képen,egész jól haladok vele..habár lehet,hogy csak magamat igyekszem erről meggyőzni..Sok tervem van (a Jóisten ismét kuncog)
-Hallom ám ahogyan odaföntről belenevetsz a tenyeredbe,és meg kell,hogy mondjam neked,nem szép dolog kinevetni azt akit Te teremtettél.
Na szóval vannak terveim,és ismét modellt kell majd hozzá keresni. Barátaim,na az nem egyszerű eset ám.. Sokan félreértik,(és a kész képen festmény előtt állva csodálkoznak rá,hogy -Jé ez tényleg én vagyok,meg - Úristen hát ezt nem is gondoltam volna..)mivel amikor elkészítés előtt állnak a fotók,amelyek a majdani festménynek szolgálnak alapul,akkor azt hiszik,hogy a művész nőhiánytól hajtva érez késztetést ezen fotók elkészítésére. Apropó fotók,a múltkoriban egy kereskedelmi rádiónál készült (megérdemlik a reklámot,Class Fm)riport közben felvetődött kérdésként,(és nem ott kérdezték először)hogy manapság is úgy dolgoznak a festők,mint régen,Mármint abban a tekintetben,hogy felvonul az aparáttal a művész majd a helyszínen expresszív módon megfesti az alkotását..Nos van aki így dolgozik,viszont vannak a műtermi festők (amilyen én is vagyok)akik fotót felhasználva dolgoznak,mivel a fénykép kiváltja a modell napokig való kínzását a beállított pózban,a festőt pedig megkíméli a modell sóhajtozásától,annak mocorgásától,és egyéb,az emberi mivoltából eredő összes szükségletének elviselésétől,arról nem beszélve,hogy nem utolsó szempontként állandó fényviszony van a fotón,mivel fotó.. A kérdés második részében elő került az is,hogy az nem csalás? Nos biztos vagyok abban,ha Rembrandtnak,vagy Vermernek lett volna fényképezőgépe akkor használta is volna,de mivel az nem volt ezért az akkori kor vívmányait használták,úgymint a camera lucidát,és a camera obscurát,ami ha úgy vesszük a fényképező ősének tekintendő.Nos igen vannak terveim,és vannak ötleteim,de majd később írok róluk,még bennem is ki kell forrniuk egésszé..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 Elkészült egy újabb "Hogyan készült" videó, amelyben látható, hogy miként készítettem el "Ádám és Éva - A Paradicsom elvesz...