2015. február 6., péntek

A kerekek forogni kezdtek...

Azt mondják az okosak, hogy az Isteni malomkövek őrlése nem túl gyors folyamat..Ennek igazságát magam is elismerem, sőt elfogadom, mint tényt. Viszont amit mozgásba hoznak az ha lassan is és nyikorogva, de mégis megmozdul. Ez történt az elmúlt napok során a múlt heti, egy korábbi írásban említett bemutató nyomán. Ezen hétnek szerdáján megkeresést kaptam a helyi rádiótól, nevén nevezve Dabas Rádió szerkesztőségéből, hogy ma (péntek) reggel 9-kor élőadás keretében beszélgetnének velem a napokban nekem ítélt és megtisztelő Dürer-Díj hátteréről és a jelenlegi már sokszor említett Himnusz kép jelenéről. A riport egy jó hangulatú beszélgetéssé vált amelyben a főszerepet sokkal inkább a kép játszotta, semmint a többi betervezett téma. A kép azért vette át a főszerepet és vált a beszélgetés fő csapásirányává, mert sokan, közöttük a műsovezetők sem tudják elképzelni azt a léptéket és méretet amelyet egy 8x14métert befogó alkotás adhat. Ne feledjük a jelenlegi ismeretek szerint nincs ma a világban egybefüggő vászon felületen ekkora kép és amely megközelíti, az is több négyzetméterrel kevesebb ennél a méretnél. A riport közben tettem egy ígéretet, minek alapján közzé teszem a színes és a véglegeshez képest kevés alakot felvonultató nyers vázlatot, amelyet arányaiban a kész alkotás méreteire nagyítva, elé állítottam a saját magasságommal megegyező 186cm-es figura szilluetjét. Teszem ezt azon okból, egyszer, mivel megígértem, másodszor pedig, hogy mindenki fogalmat alkothasson arról mi is készül az elkövetkező időszakban. A háttérként szolgáló vázlatot azért osztom meg ily bátran, mert a későbbi és végleges alkotás , mint azt már említettem nagyban eltérnek egymástól, mint az alakok, a háttér, mint pedig kompozició szempontjából.  Ellenben kiválóan szemlélteti a méretét.

folytatás következik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 Elkészült egy újabb "Hogyan készült" videó, amelyben látható, hogy miként készítettem el "Ádám és Éva - A Paradicsom elvesz...