2010. december 11., szombat

2010.12.11

Ma reggel felébredve kiötlöttem, hogy bejárom a jászsági tanyavilágot, hogy témát, és képeket készítsek, mert a téli tanyákban van valami ősi bölcsesség, tapintható az idő kérlelhetetlensége, az élet nehézsége a máló falakon, és a düledező épületeken.. Magamhoz vettem a fotóaparátot, és elindultam..
Délelőtt hullani kezdett a hó,de nem sok jelentőséggel bírt hiszen annál jobb, annál télibb lesz az amiért elindultam..Hatvan felé autózva Eger irányába indultam tovább, mert egy hatalmas méretű alkotás fogant meg tegnap este a fejemben, egy  kellemes vacsora közben. Ahogy említettem Egerbe folytattam tovább az utam, hogy elkészítsem a megfelelő képeket keretként, egy történelmi képhez, viszont a hó továbbra is rendületlenül hullott, végül úgy döntöttem megszállok éjszakára, és eltöltök itt egy estét, kikapcsolva mindent ami balanszt most az életemben... milyen jól tettem..Egész este a várost jártam rengeteg témát megörökítve.. Embereket a havas télben akik szaladtak az otthon melegébe.. Gyerekeket kiket kis hóemberré varázsolt az arcokba havat csapó szél.. Fiatalokat akik barátokkal örültek a Dobó téren egy forralt bor árus előtt egymásnak.. Sétáltam, és megérintett a közelgő ünnep minden csodája... Kézzelfoghatóvá vált a mindent betöltő szeretet, amely kiült a kipirosodott de mosolygó arcokra...

Nem történnek ok nélkül a velünk megeső dolgok, és események, mindennek célja van, csak oda kell figyelnünk, hogy mindenbe meglássuk a szépet. Hiszen ha ma nem köszöntött volna be ily hirtelen a tél, havat, és szelet hozva, talán soha nem lettem volna részese ezen csodáknak.., (nem maradtam volna Egerben éjszakára).Igen csodákról beszélek, példaként említem azt az öreg utcazenészt aki ebben a hózáporban a hidegben, is meleget lopott mindenki szívébe, harmonikájával.  Dalaival elbűvőlt minden arrajárót,  kinek ma ezen a zimankós esten a bazilika tövébe vitt el az útja.. csodálatos volt ahogyan játszott, és az is ahogyan az emberek megálltak hallgatták.. a szeretetben rejlik a legnagyobb erő... A szeretet amely képes megállítani, és mosolyt varázsolni mindenki arcára... nyitottá téve a szíveket, és a lelket..

1 megjegyzés:

  1. Igen kedves Zoltán: „A szeretet hosszútűrő, kegyes; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem cselekszik éktelenül, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a gonoszt, Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal; Mindent elfedez, mindent hiszen, mindent remél, mindent eltűr. A szeretet soha el nem fogy. (…) Most azért megmarad a hit, remény, szeretet, e három; ezek között pedig legnagyobb a szeretet.” (Pál első levele a Korintusiakhoz, 13. rész)

    VálaszTörlés

 Elkészült egy újabb "Hogyan készült" videó, amelyben látható, hogy miként készítettem el "Ádám és Éva - A Paradicsom elvesz...